هيئة المواصفات والمقاييس العربية السورية The Syrian Arab Organization For Standardization & Metrology

مكاتب المعلومات السياحية - المعلومات السياحية وخدمات الاستقبال – المتطلبات


30000 ل.س


التصنيف الدولي

03.080.30 03.200.01

الحالة التشريعية

وطنية - معتمدة - غير الزامية

المؤلف الفني

ضبط الجودة

العنوان بالانكليزية

Tourist information offices — Tourist information and reception services — Requirements

المجال عربي

تحدد هذه المواصفة القياسية السورية الحد الأدنى من متطلبات الجودة للخدمات التي تقدمها مكاتب المعلومات السياحية (TIO) من أي نوع وحجم سواء كانت مدارة بشكل عام أو خاص من أجل تلبية توقعات الزائرين.

المجال انكليزي

This International Standard establishes minimum quality requirements for services provided by tourist information offices (TIO) of any type and size, whether publicly or privately operated, in order to satisfy visitors’ expectations.

مراجع انكليزية

ISO 7001, Graphical symbols — Public information symbols ISO 10002, Quality management — Customer satisfaction — Guidelines for complaints handling in organization Global Code of Ethics for Tourism, “The Responsible Tourist and Traveler”, available at: http://ethics.unwto.org/en/content/responsible-tourist

t> });